Setkání u Vaška v Mýtě – 13. až 15. 5. 2011

Konečně je pátek, sice třináctého, ale opičí víkend přede mnou. Počasí bezva a tak kolem třetí vyrážím na záložním stroji Gorilla 50 směr Mýto. Praha – Zbraslav – Mníšek – Řevnice – Jince, už jsem kousek od cíle.

Nastavuji navigaci pro co nejkratší cestu, tzn. i se započítáním nezpevněných cest, a tradá. Párkrát mě poslala rovnou někomu do plotu a když jsem se jí snažil vysvětlit, že zde žádná odbočka není, trvala na svém: Doleva, doleva! Po sto metrech si to rozmýšlí a zase: Doprava, doprava! Po půlhodinovém bloudění stojím u závory do vojenského prostotu – vstup pouze v So/Ne a pěšky nebo na kole. Vzdávám to. Nerad bych se ocitnul v situaci pojízdného terče.

Kašlu na navigaci, jedu po silnici do Hořovic a Cerhovic, kde se nechám zase ukecat na jízdu po polňačce mezi remízky, nicméně je to průjezdné. Všude je cítit jaro, příroda pučí a rozkvétá – cestu lemují lány fotovoltaických článků – nádhera, jak to naše zemědělství vzkvétá. Jsem zvědav, jestli z toho někdo uplácá chleba. Projíždím pár zastrčených vesniček a cesta se stáčí do lesa. Pěkně štěrkem vysypaná přechází v lesní pěšinu s modrou značkou. To se mi nechce líbit! Navigace stále přepočítává, až dojde k závěru trasa nenalezena. Musím být kousek od cíle a vracet se nechci. Stroj na tichý chod, plížíme se podvečerním lesem. Naštěstí asi po kiláku značka kříží lesní cestu. Radostně opouštíme jízdu po kořenech, kamení, blátě a snažíme se najít správný směr. Tři až čtyři kiláky rovně a pak jsme v hovně. Kam? Doleva, doprava? Tak doleva! Ajajaj, už jsme zase na modrý. Přijíždíme ke kapli sv. Vojtěcha a pod námi je vidět Mýto. Kdybychom bývali jeli doprava, už jsme v kempu. Tak to byla dobrá zkratka! Dvacet minut po silnici se změnilo na 1,5 hodiny v lese bez Mařenky a s třicetti kilákama na tacháku navíc.

Projíždím si cvičně Mýto a pod kopcem u lesa se v kempu střetávám s Fiffíkem, Vaškem, Petrem a později přijíždí Tatík a Slávek Bombarďák.  Ubytování standard, bez blech a jiné havěti, restaurace slabší – v deset nás vymetli a v jedenáct už jsme zalézali do pelechů. V noci jezdily nějaké traktory, ale dalo se to přežít. Ráno snídaně u pumpy, pak přijíždí Map na vykrmené motorce,  bo díky tuningu není Gorilla ještě schopna jízdy, a Tatíkův kamarád Petr Transalp. Kolem desáté vyrážíme směr Zvíkovec.

Po cestě se přidává k tlupě Elpe. Má za sebou rušné ráno – několik kilometrů díky ucpané nádrži tlačil a pak se vezl v dodávce k pumpě.

Ve Zvíkovci zastávka, někdo kávu, někdo cígo. raději vyrážím s Petrem napřed, aby ta moje raketa ostatní moc nezdržovala. Vašek říkal směr Skryje, tak asi nejkratší cestou. V Čilé sjíždíme z hlavní mezi chatovou osadu a úzkýma serpentýnama až k Zbirožskému potoku, kde je brod. Ještěže je tady lávka pro pěší a opice jsou tak malé, takže jsme vyvázli suchou nohou i gumou. Skryje – Týřovice a podél Berounky až do hospody u Rozvědčíka, kde stavíme na oběd. Za chvíli přijíždějí ostatní. Nejspíš nejeli zkratkou!

Po obědě pokračujeme společně na Křivoklát, kde se setkáváme s Ivanem a Drákulou, jimž zřejmě nevyšel záměr na Karlštejně. Nechtěli jim ho prodat! Na Konopišti se loučí Fifík a my uháníme směr Mořina a Velká Amerika, kde se točilo pár českých filmů. Loučí se Tatík, Petr Talp a Elpe. Zbytek tlupy to valí na Karlštejn, Srbsko, Beroun. V Berouně zastavujeme na výstavě Jawy. Nejhezčí jsou ale stejně naše stroje.

V Žebráku pohoštění u paní Starostové, káva a výborná bábovka. Příjemné posezení, pokecání. Ani se nechce kopnout do vrtule a vyrazit směr zamračený západ. V Mýtě čeká Zdeněk, který díky bývalým zaměstnancům musí makat i v sobotu, takže vyjížďku nestihnul. Vopice do garáže a vyrážíme do místní taverny s hrůzou, jak to dnes dopadne. Obsluha se vyměnila a s ní i překvapení. Není desítka, jen dvanáctka, ale došel vzduch, takže by tady byla Kofola. Naštěstí se v zápětí vše vyřešilo a pivo bylo. Zorro Mustang si počkal na největší lijavec a až v něm vyrazil k domovu. Samozřejmě přijel jak houba, ještěže krucifix byl v suchu.

Jdeme spát po půlnoci, na střechu chatky bubnuje déšť, kluci ještě něco řeší, ale to nevnímám a odplouvám na obláčku do říše snů.

Ráno je zamračené a vytrvale poprchává. Představa jízdy v dešti moc lákavá není. Naštěstí přestalo, než se všichni vyvalili z pelechů, a po rychlé snídani nastává loučení. Jedu s Petrem a Zdeňkem směr Dobříš a Benešov. Nasazuji vopici plnej, kluci jsou solidární a chválí, jak to hezky jede. V Benešově po kávě u pumpy se loučíme. Jedu už v klídku, už nikoho nezdržuji a nemá cenu držet spotřebu na dvou litrech.

Díky skvělé partě a Vaškovi to byl bezva víkend.

* * * * *

Nějaké fotky ze srazu publikoval Tatík na rajčeti:

Autor: Skavit

Narodil jsem se a zatím žiju.
Příspěvek byl publikován v rubrice Články, Kronika se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 komentáře: Setkání u Vaška v Mýtě – 13. až 15. 5. 2011

1. MaP napsal:

Bylo to přesně tak, jak píšeš. Další list do “kroniky”.
    Tu tvou GPS bych si někdy půjčil, musí to být “adrenalin”. Prostě řízená cesta do neznáma.

2. IvanGS napsal:

Bezva počtení, chudák Zorro Mustang už se nové přezdívky nezbaví a jen pro upřesnění – Karlštejn a Konopiště jsme viděli dopoledne (nic moc, musely by se dát nové střechy, plastová trojokna, topení a nové rozvody), proto jste na nás na Křivoklátu museli čekat.
    Jinak cesta tam ani zpět nebyla nijak vzrušující kromě standardu při zastávkách = “kdo na tom přjel”, “kolik to jede”, “to koupím vnukovi”, “kolik to stojí”, “pěkné, ale musí z toho bolet celé tělo” apod. Ale jel jsem letos na Gorče poprvé a byl to motorkářský orgasmus.

3. Tatík napsal:

Já to zabalil v sobotu na Americe, bohužel teď nevím, jak přišel Vašek k Zorro Mustangovi. Snad mi to někdo vysvětlí. Jinak můj kámoš na TA je Pavel, stejně jako já, i když jsem vlastně Tatiik…