Honda Mini Street X-treme 125

Honda MSX125 World DebutSpolečnost Honda právě nyní představuje jako novinku model označený MSX125i, tj. Mini Street X-treme 125 injection, na některých odbytištích pak ponese název Grom. (Proč právě Grom a co to znamená, netuším.) Každopádně MSX je úplně nový motocykl, určený pro volný čas a především pro mladé jezdce. Navazuje na tradici motoreček s malými koly, kterou v roce 1963 definoval a jejímž etalonem se stal ikonický model Honda Monkey, na nějž posléze navázaly modely DAX a Ape. A nyní přichází MSX, který se bude vyrábět v Thajsku.

Podle firemních materiálů je MSX díky svým malým rozměrům velmi dobře ovladatelný a s ohledem na některé standardně dimenzované díly poskytne svému jezdci plnohodnotný pocit z jízdy srovnatelný s velkou motorkou. Honda o svém modelu tvrdí, že se zčásti jedná o minibike a zčásti o motocykl, jehož výkon je skvěle zkombinovaný s vynikající ovladatelností a smyslem pro zábavu, přičemž byla zároveň zachována robustní konstrukce pro běžné městské užití.

MSX125 pohání ze skútru Wave osvědčený a úsporný čtyřtaktní motor o objemu 125 ccm s elektronickým vstřikováním paliva. V rámci kultivace motoru bylo kladen důraz na další snížení spotřeby, hladší průběh kroutícího momentu a zvýšení výkonu. Tah téměř deseti kobylek zprostředkovává čtyřstupňová manuálně řazená převodovka. Podvozek je tvořen ocelovým rámem s obrácenou přední vidlicí (USD) a centrálním tlumičem na zadní vidli. Dvanáctipalcová lehká kola jsou osazena vpředu i vzadu hydraulickými kotoučovými brzdami.

Technické parametry udávané pro modelový rok 2013:

Motor:
Typ motoru: čtyřtaktní jednoválec
Objem: 124,9 ccm
Maximální výkon: 9,79 k (7,20 kW) / 7000 ot.
Maximální kroutící moment: 10,9 Nm / 5500 ot.
Kompresní poměr: 9,3 : 1
Vrtání x zdvih: 52,4 mm x 57,9 mm
Palivový systém: vstřikování
Rozvod: OHC
Chlazení: vzduchem
Pohon a podvozek:
Převodovka: 4-stupňová manuální
Sekundární pohon: řetěz
Rám: ocelový páteřový
Přední brzda: kotoučová doupístková, D=220 mm
Zadní brzda: kotoučová jednopístková, D=190 mm
Kola hliníková litá, 2,5 x12
Pneu vpředu x vzadu: 120/70-12 x 130/70-12
Rozměry a hmotnost:
Délka: 1.760 mm
Šířka: 755 mm
Výška: 1.010 mm
Rozvor: 895 mm
Výška sedla: 765 mm
Světlá výška: 160 mm
Mokrá hmotnost: 101,7 kg
Objem nádrže: 5,5 l

Honda MSX125

Baky se představuje:

"Necitlivě jsem vzal za plyn, motorka se postavila na zadní, setřásla mě a po zadním odfrčela do kukuřice. První zkušenost s velkou motorkou. Byla to taková ta podomácku slepená kroska pro drandění po poli a psal se rok 1972. Klukoviny se časem přehouply do závislosti a od té doby mě přes všechny životní peripetie nějaký šílený jednostopý motorový stroj vždy provází."
Příspěvek byl publikován v rubrice Historie se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář